Tjodheim

Tjodheim
The story of this house says that it was built in 1917 and it was an apple and plum orchard. Records show payment of property tax til 1923. I have tried to find information in between but have not been successful. In 1971 this couple bought the house, which was, by then, divided into 2 apartments, one above and one below with a shared bathroom. By 1979, the couple sold it to a widower with 6 kids, who then turned it into a single unit house again.

Saturday, November 13, 2010

The snow came and went

Jeg kunne ikke dy meg. Jeg måtte legge inn dette bildet fordi dette er min lille prinsesse, og hun nyter hennes første gang med snøen noen gang! 10 november 2010. Det begynte å snø natten før, og hun ser ut av vinduet i fascinasjonen gjøre lille baby lyder og peker på snøen. Da leggetid kom og jeg måtte sette henne til å sove til tross nøle henne. Morgenen kom, og hun ble fascinert av den hvite tingen som dekker ALT. Jeg bestemte meg for å ha litt moro og fjerne litt snø fra oppkjørselen og bringe henne ut med meg. Det var slik en vakker opplevelse å se henne prøve å ta tak i snøen, men da ville det gli gjennom hendene! Hun elsket det. Så la jeg henne på denne snøen Remover og hun nektet å reise seg fra det, så jeg endte opp med å måtte gå frem og tilbake i oppkjørselen med henne sitter her. Hun bare elsket å se på snøen komme på føttene, og danner et lite fjell.

I could not help myself. I had to post this photo because this is my little princess and she is enjoying her first time with the snow ever!!! November 10th, 2010.  It started snowing the night before and she was looking out the window in fascination making little baby sounds and pointing at the snow. Then bedtime came and I had to put her to sleep despite her hesitation. The morning came and she was fascinated by the white thing covering EVERYTHING. I decided to have a bit of fun and remove some snow from the driveway and bring her out with me.  It was such a beautiful experience to see her trying to grab the snow but then it would slip through her hands! She loved it. Then I put her on this snow remover and she refused to get up from it, so I ended up having to go back and forth in the driveway with her sitting here. She just loved looking at the snow getting on her feet and forming a little mountain.
 
Men i dag det regnet. Og nå er snøen er borte og all moroa er borte med det. : (Nå må vi vente tålmodig på at snøen skal komme igjen.
But today it rained. And now the snow is gone and all the fun is gone with it. :( Now we have to wait patiently for the snow to come again.


No comments:

Post a Comment